Home - Standpunten en publicaties - COLUMN | SFDR: ogen op de bal houden!
25 juni 2021

COLUMN | SFDR: ogen op de bal houden!

Met het bereiken van de volgende ronde van het Nederlands elftal bij het Europees kampioenschap begint de voetbalkoorts steeds meer te kriebelen. Een prettige afleiding, die misschien energie geeft aan financiële marktpartijen die druk bezig zijn met de implementatie van de uitvoeringsregels van de Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR). De vraag is of ze daarbij niet iets meer de ogen op de bal moeten houden. Lees de column van Randy Pattiselanno op Fondsnieuws.nl

CONSULTATIE | DUFAS vraagt om duidelijkheid over toepassingsbereik CSRD

Standpunten en publicaties | 07 februari 2024
In een recente consultatie heeft de EFRAG, aangekondigd dat ze van plan is om verdere richtlijnen op te stellen voor duurzaamheidsrapportage door financiële ondernemingen.

CONSULTATIE | Focus op het verbeteren van de SFDR-level 1

Standpunten en publicaties | 15 december 2023
CONSULTATION | Focus on improving the SFDR level 1 … On 15 December 2023, we responded to the European Commission's (EC's) targeted consultation on the implementation of the Sustainable Finance Disclosures Regulation (SFDR), as published on 14 September 2023.

AFM leidraad duurzaamheidsclaims als goede basis om greenwashing tegen te gaan

Standpunten en publicaties | 24 juli 2023
Op 24 juli 2023 reageerde DUFAS op de consultatie van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) over de leidraad duurzaamheidsclaims. Met deze leidraad worden handvatten gegeven aan marktpartijen voor het doen van correcte, duidelijke en niet-misleidende duurzaamheidsclaims.