Home - Standpunten en publicaties - LEAFLET | Beleggen voor later
03 november 2021

LEAFLET | Beleggen voor later

Beleggen is een van de manieren om vermogen op te bouwen voor later, vooral voor mensen die geen of weinig pensioen opbouwen. Hoe maken we meer mensen hiervan bewust? 3 hulpmiddelen die je als organisatie kunt gebruiken om de drempel voor de consument om te beleggen te verlagen.

Leaflet 'Beleggen voor een betere toekomst'

5 concrete tips voor consumenten om meer te doen met spaargeld. Ontwikkeld door EFAMA, de Europese branchevereniging, vertaald door DUFAS. Maakt op een eenvoudige manier duidelijk waarom beleggen niet zo spannend is als het lijkt. Deel het hele leaflet intern, met eindklanten of distributeurs. Of gebruik delen van de inhoud voor marketing en voorlichting.

Download de leaflet

Podcast 'Waarom beleggen mensen (niet)?'

DUFAS liet vorig jaar, samen met Amundi, onderzoek doen naar de barrières die mensen ervaren om te beleggen. Hieruit zijn waardevolle inzichten naar voren gekomen voor de hele sector: van aanbieder tot toezichthouder. We maakten er een inspiratiepodcast over voor onze sector: 'Waarom beleggen mensen (niet)?' Twee van de afleveringen uit de serie lichten we er graag voor je uit. Luister ze direct via de links hieronder of op je favoriete podcastplatform.

Samenvatting van het onderzoek (28:17 minuten)

In de eerste aflevering bespreekt journalist en auteur Sander Heijne met onderzoeker Rubina Oliana wat zoveel Nederlanders ervan weerhoudt om een deel van hun spaargeld te beleggen. Haar bevindingen zijn opmerkelijk en bieden goede inzichten om potentiële beleggers over de streep te trekken.

Luister de samenvatting

Een pleidooi om 'gewoon te beginnen' met beleggen (32:27 minuten)

In deze aflevering houdt Martien van Winden van Beleggingsfonds Hoofbosch en schrijver van 'Je leeftijd als goudmijn' een aansprekend pleidooi om 'gewoon te beginnen' met beleggen. Interessant voor jou én je eindklant: "De hele wereld lijkt erop gebouwd te zijn om je te verleiden om niet te gaan beleggen. Je wordt de hele dag verleid om niet te doen wat goed voor is voor jou, maar wel om heel veel geld uit te geven. Realiseer je goed dat dit gebeurt en wordt hier minder vatbaar voor."

Luister de aflevering

Standpunten en publicaties | 01 augustus 2023
Op 22 november 2023 zijn de Tweede Kamerverkiezingen, maar de politieke partijen zijn deze zomer al druk met het schrijven van de verkiezingsprogramma's. Een goed moment om met partijen in gesprek te gaan over punten die voor onze sector belangrijk te zijn.

DUFAS denkt mee over prioriteiten richting Europese verkiezingen

Standpunten en publicaties | 26 juli 2023
In juni 2024 zijn de volgende verkiezingen voor het Europees Parlement.

VIDEO | Onderzoek: Waarom beleggen mensen (niet)?

Standpunten en publicaties | 11 augustus 2022
Samen met Amundi deden we onderzoek naar de barrières om te beleggen. In minder dan 2 minuten vatten we deze barrières voor je samen in een video.