Home - Standpunten en publicaties - Prioriteiten Europese Verkiezingen
15 mei 2024

DUFAS Prioriteiten EU 2024-2029

Volgende maand vinden de Europese verkiezingen plaats. In aanloop hiernaar delen wij enkele prioriteiten voor de komende Europese wetgevingscyclus. Zo doen we een aantal concrete voorstellen op het gebied van de kapitaalmarktunie, duurzaamheid en retailbeleggingen. Belangrijk is dat we huishoudens in alle lidstaten stimuleren om op lange termijn te investeren, bijvoorbeeld voor pensioenen. Ook moeten investeringen de duurzaamheidstransitie ondersteunen zonder dat regelgeving een belemmering vormt. In de aanloop naar de verkiezingen zullen we deze prioriteiten delen met verschillende belangrijke stakeholders.

Bekijk hier prioriteiten

Meer informatie

Wil je meer weten over dit onderwerp of heb je vragen? Stuur een mail naar Marlon Jansen, manager public affaris & communications bij DUFAS.

POSITION | Versterk de Europese Kapitaalmarktunie!

Standpunten en publicaties | 24 mei 2024
Wij roepen  de EU-instellingen op om de Europese kapitaalmarktenunie te versterken in het kader van het volgende Europese politieke mandaat.

STATEMENT | FASTER

Standpunten en publicaties | 01 december 2023
Op 19 juni 2023 publiceerde de Europese Commissie een voorstel voor een richtlijn, getiteld “Faster and Safer Relief of Excess Withholding Taxes", beter bekend als de ‘EU FASTER’.

DUFAS geeft input voor Tweede Kamerverkiezingen

Standpunten en publicaties | 01 augustus 2023
Op 22 november 2023 zijn de Tweede Kamerverkiezingen, maar de politieke partijen zijn deze zomer al druk met het schrijven van de verkiezingsprogramma's. Een goed moment om met partijen in gesprek te gaan over punten die voor onze sector belangrijk te zijn.